utorok 17. januára 2012

Ako urobiť screenshot

Dnes si ukážeme ako urobiť screenshot.  
1.) Držíme Ctrl (je jedno, či ľavé alebo pravé) následne stlačte Print Screen/SysRq (napravo od F12).
2.) Otvoríme si Skicár-Paint (Štart/všetky programy/príslušenstvo/skicár).
3.) Klikneme na okno skicára, stlačíme Ctrl a následne V (čo je skratka pre vloženie súboru/obrázku).
4.) Súbor si uložíme vo formáte, aký si vyberieme (odporúčam JPEG).

Ako urobiť screnshoot na notebooku.
Screnshoot na notebooku sa líši iba v kroku číslo 1. namiesto Ctrl 
print screen/SysRq držíme fn (hneď vedľa Ctrl) a následne stlačíme prt sc (napravo od F12).

                                      

Partnerský Blog: www.kryptomeny-blog.blogspot.com



29 komentárov:

  1. ďakujem...veľmi mi to pomohlo...2 roky som nevedal príjsť na to, ako sa robí screen na ntb :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. napravo od F12 mám len fn lock, insert, delete, home, end, pgup, pgdn... mala som program na odfotenie obrazovky, lebo na mojom notebooku sa nedala použiť žiadna klávesová skratka, neviete mi poradiť ako sa ten program volal ? :D dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Barbora, ja mám rovnako klávesnicu, ale našla som PrtSc ako druhé napravo od medzerníka, hneď vedľa Alt Gr. Snáď pomôže :)

      Odstrániť
  3. akurat ze ak robite screenshot tak vobec netreba stlacat CTRL to neviem co za experta toto pisal staci stlacit print screen na notebokoch to je niekedi prisane modrou farbou koli tomu ze to znamena ze musite stlacit tlacitko Fn a este to moze bit pisane nejakou skratkou naprikald PrtSc a potom postupujte tak ako pise v kroku 2

    OdpovedaťOdstrániť
  4. akurat ze ak robite screenshot tak vobec netreba stlacat CTRL to neviem co za experta toto pisal staci stlacit print screen na notebokoch to je niekedi prisane modrou farbou koli tomu ze to znamena ze musite stlacit tlacitko Fn a este to moze bit pisane nejakou skratkou naprikald PrtSc a potom postupujte tak ako pise v kroku 2

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty si expert na "y" ako vidno "niekedy" "byť"(aj keď je i tvar
      "biť" v zmysle udrieť, trestať).

      Odstrániť
  5. vdaka za návod, stručný jasný výstižný :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. A kde to mám potom hľadať na notebooku

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Treba pozrieť pri ukladaní hore na lištu,
      mne to uložilo do Knižnice/Obrázky keďže som zvolil formát JPEG

      Odstrániť
  8. Odpovede
    1. Prečítaj si pozorne návod najmä to či klávesu stlačiť alebo držať a popritom stlačiť druhú.
      Ak otvoríš Skicár(stlač klávesu označenú ako okno vľavo dolu), nezabudni presunúť kurzor(má tvar puškohľadu, nie šipky ako zvyčajne) na plochu a kliknuť ľavým tlačidlom.
      Potom už len uložiť, stačí kliknúť kurzorom(šipkou) na zavrieť(červené pole s krížom) a vybrať Uložiť a ešte formát(najlepšie)JPEG a napísať názov.

      Ja som to dnes robil prvý raz a klaplo,
      veď preto odpoveď po mesiaci.

      Odstrániť
    2. Inak stlácať Fn netreba stačí iba PrtSc

      Odstrániť
  9. Ďakujem, mne to pomohlo....

    OdpovedaťOdstrániť
  10. mne to ide najprv dam ctrl a potom prt sc a skopirujem si to do skicara

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ja mám notebook a fungujú mi obidve možnosti. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. super na jednotku urobene za 3 sekundy :-) dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ako ale odfotiť iba časť textu a nie celú obrazovku...neviete poradiť?
    Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  14. a co ked tam nemam to tlačítko print?

    OdpovedaťOdstrániť
  15. mne to vôbec nepomohlo je to chujovina

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Vážne skvelé. Nevedela som to roky a teraz viem

    OdpovedaťOdstrániť
  17. a keď mám malú 17 palcovú klávesnicu kde to nie je tak ako si mám urobiť screen lebo tu sú ine klávesy

    OdpovedaťOdstrániť